COMPETENCIAS MUSICALES EN PRIMARIA Y SECUNDARIA, LAS

COMPETENCIAS MUSICALES EN PRIMARIA Y SECUNDARIA, LAS

TRANSCENDIENDO LOS LÍMITES DEL AULA DE MÚSICA

ZARAGOZÁ MUÑOZ, JOSEP LLUÍS

26,00 €
IVA incluido
Editorial:
GRAÓ EDITORIAL ( IRIF, S.L. )
Año de edición:
2024
Materia
Pedagogía
ISBN:
978-84-128559-5-1
Páginas:
268
Encuadernación:
Rústica
Colección:
Graó (tapa negra)
26,00 €
IVA incluido

Les competències musicals són les diferents vies amb les quals abordem la música com a
experiència de coneixement i pràctica, tant des de la percepció, la interpretació, la creació o el
coneixement cultural i teòric.
L'aprenentatge per competències a l'aula de música va més enllà d'una simple etiqueta o moda
curricular. Construir aprenentatges musicals competencials implica superar l'estadi de
l'apropiació dels continguts per convertir-los en coneixement profund, transferible i productiu,
en un aprenentatge actiu i en disposició de ser activat, tant de manera incidental com proactiva.
L'objectiu didàctic, finalment, no és verificar què saben de música els estudiants, sinó què poden
fer amb la música que saben, transcendint els límits de l'aula de música. Per aquesta raó,
l'imaginari pedagògic que ha d'orientar l'acció didàctica reflexiva del docent és respondre les
preguntes: Què faran els nostres estudiants amb els aprenentatges musicals que adquireixen a
les aules? Com han de configurar-se i prioritzar-se els continguts perquè generin aquest tipus
d'aprenentatge de qualitat? Quina tipologia de metodologies són les més indicades per facilitar la
transferència entre l'aula de música i la música de la quotidianitat que impregna les seves vides?
Amb l'objectiu d'orientar les bones pràctiques docents que puguin donar resposta satisfactòria a
aquestes qüestions, aquest text presenta una proposta didàctica i psicopedagògica comprensiva.
En ella es contemplen les variables fonamentals crítiques perquè el procés d'ensenyar i aprendre
música per competències sigui viable i funcional en les complexes condicions en les quals el
professorat de música realitza la seva tasca educativa

Las competencias musicales abarcan diversas formas de abordar la música como experiencia de conocimiento y práctica, incluyendo la percepción, interpretación, creación y conocimiento cultural y teórico. El aprendizaje por competencias en el aula busca transformar los contenidos en conocimiento profundo y transferible. El objetivo es que los estudiantes no solo sepan de música, sino que puedan aplicarla en diferentes contextos. El libro ofrece una propuesta didáctica y psicopedagógica que aborda las variables críticas para que el proceso de enseñanza y aprendizaje de la música por competencias sea viable y efectivo.

Artículos relacionados

  • MARUJA MALLO. GEOMETRIA APLICADA
    DOMINGUEZ RIGO, MIGUEL / RIGO, CATALINA
    La exposición permanente nos brinda la oportunidad de conocer y contemplar la obra de varias mujeres artistas, entre ellas Maruja Mallo, con gran trascendencia artística, versatilidad y una trayectoria profesional que la ha convertido en un referente de ...
    Sin stock - Consultar plazo de entrega

    7,50 €

  • GRIEGOS Y NOSOTROS, LOS
    MORENO, RICARDO
    Autor del polémico Breve tratado sobre la estupidez humana, Ricardo Moreno nos presenta en Los griegos y nosotros un entusiasta alegato en favor de una educación de horizonte y empeño humanistas, últimamente «tan amenazada por una pedagogía de retórica populista y mediática», en palabras de Carlos García Gual. Moreno aboga por un tenaz elogio del valor educativo de la cultura y...
    Disponibilidad inmediata

    15,50 €

  • HUMANISMO EN TIEMPOS DIGITALES, EL
    FUNES, JAUME
    Hoy es imposible razonar, pensar o expresar sentimientos sin que en nuestra cabeza se encienda alguna imagen, sonido o palabra conectada con el mundo digital. Este libro es una invitación a la rebeldía: no dejemos que la inteligencia digital nos empobrezca y nos haga renunciar a nuestra imaginación. No renunciemos a resistir, a seguir pensando, a seguir explorando. Jaume Funes ...
    Disponibilidad inmediata

    19,50 €

  • YA VAMOS AL COLE!
    ÁLVAREZ MILLÁN, CRISTINA
    "¿A tu hijo no le gusta leer? ¿Tiene dificultades con la escritura? ¿Se le atragantan las mates? ¿No consigues que haga solo los deberes? ¿Está enganchado a la tableta? ¿No gestiona bien sus emociones? ...
    Disponibilidad inmediata

    18,90 €

  • UN BORINOT A L'ESCOLA
    COSP, ALBERT
    Un llibre que farà brunzir les ments i, deixarà un brogit a la consciència dels lectors. Un borinot de vol capriciós desglosa la vida en divuit assignatures escolars: des de les preceptives matemàtiques, llengua castellana i catalana (l’anglès queda suspès per baixa laboral), fins a les pròpies de ciències, la música o l’educació física entre altres matèries, i totes passant p...
    Disponibilidad inmediata

    20,00 €

  • CARTA A UNA MESTRA
    MILANI, LORENZO
    «A Barbiana havia après les regles de l'escriptura: tenir alguna cosa important a dir; saber a qui s'escriu; trobar un ordre lògic; eliminar tota paraula que no serveixi. És així com escric aquesta carta amb els meus companys. És així que espero que escriuran els meus alumnes quan seré mestre.»  Els alumnes de l'escola del petit poble de Barbiana (Itàlia) i el seu mestre, Loren...
    Disponibilidad inmediata

    17,00 €